MIZ

محمود كلاري, كيانوش عياري, بهروز افخمي از ميزانسن در سينما و نگره مولف مي‌گويند ميزانسن؛ فرزند مشروع يا نامشروع تئوري مولف؟

محمود كلاري, كيانوش عياري, بهروز افخمي 

ولي از شوخي گذشته, همين نسخه‌هاي شفابخش باعث شده در بعضي دوره‌ها تنور سينماگر متر شود, بحث ميان عده‌اي كه همه دل‌سپرده‌ي اين مديوم هستند سر بگيرد, موافق و مخالف به جان هم بيفتند و بهانه‌اي داشته باشيم تا سينماي بعضي بزرگان يا فيلمسازان -به ناحق- مهجورمانده را مورد بازنگري قرار دهيم و در آثارشان دنبال يك‌سري مفاهيم و كليدواژه‌ها و نشانه‌هاي مشترك بگرديم و دلمان را به اين شناسنامه‌هاي مستقل و تشخص‌يافته خوش كنيم و توجيهي براي اين نرد عشق‌بازي داشته باشيم.

سرفصل اصلي گفت‌وگويمان «ميزانسن» بود كه در كوران بحث به «تئوري مولف» خود به خود كشيده شد. به هر حال اگر ركن و پايه‌ي اين نگره را در مباحث تئوريك ميزانسن بدانيم, مگر مي‌شود حرف از اين واژه‌ي تاريخ‌ساز زد و به عامل تكويني‌اش نپرداخت؟

نظر‌ دهی مسدود شده است.