۷۰-۵۶

فیلم‌ها و احساس‌ها – سینمای نوین ترکیه

سعیده طاهری، بابک کریمی: «فیلم‌ها و احساس‌ها» قصد دارد بستری باشد برای طرح و مباحثه حول آنچه در تاریخ سینما و مطالعات و نقد سینمایی درخور توجه است و به هر سبب در متون سینمایی فارسی مهجور یا قدرنادیده مانده. جریانی سینمایی، سینمای یک فیلمساز، یک تک‌فیلم، منتقد یا نظریه‌پردازی سینمایی، بررسی مسیر و رویکرد یک نشریه‌ی سینمایی و مسائلی همچون بازیگری، فیلمبرداری، فیلمنامه‌نویسی، صدابرداری و در کل، هر آنچه به هنر هفتم مرتبط باشد، می‌تواند در این بخش گنجانده شود.

سینمای نوین ترکیه، قسمت دوم: در ادامه‌ی پرونده‌ی پیشین «فیلم‌ها و احساس‌ها»، در این شماره نیز مبحث سینمای نوین ترکیه را واکاوی خواهیم کرد. آسومان سونر در مقاله‌ی خود درباره‌ی مفاهیم خاطره و یادآوری در سینمای نوین ترکیه سخن می‌گوید و بر دو فیلم آفسایدِ سِردار آکار و در انتظار ابرهای یشیم اوستااوغلو تمرکز می‌کند. جستار اُوْگو گوکچه نیز با تامل بر همین فیلم اوستااوغلو و پاییزِ اُزجان آلپر مفهوم فقدان را در سینمای معاصر ترکیه مورد تحلیل قرار می‌دهد. آخرین متن پرونده، همچون پرونده‌ی پیشین، به گفت‌وگو با یکی از فیلمسازان برجسته‌ی سینمای نوین ترکیه، زکی دمیرکوبوز، اختصاص دارد.

نظر‌ دهی مسدود شده است.