فیوژن یا همجوشی نام بخشی است که از این پس گاه‌گداری در ادبیات و سینما سروکله‌اش پیدا می‌شود. این بخش نوعی آنتولوژی یا گزیده‌شناسیِ سینمایی خواهد بود که بناست در آن بر اساس پیوند هنر هفتم و هنرهای دیگر (ادبیات، موسیقی، نقاشی و…) برای آثار متعددی پرونده‌سازی شود. آنچه فرآیند فیوژن را پیش می‌برد تنها تمایلات خوره سینمامحورانه خواهد بود و بس. پس از دو شماره تعویق، هفدهمین فیوژن پرونده‌ای است پروپیمان درباره سه فیلم در ژانر موسوم به درام دادگاهی. مسئله عدالت و دستیابی به آن ژانر دادگاهی رابیشتر بخوانید
حامد عزیزیان: – «به عنوان یک وکیل باید تا حالا یاد گرفته باشم که آدم‌ها فقط خوب یا بد نیستند. آدم‌ها بیشتر از این چیزان.» – نقل از پل بیگلر (جیمز استوارت) در «تشریح یک قتل»   مقدمه شاکی، متهم، شاهد، هیات منصفه، محاکمه و… کلمات کلیدی و آشنایی هستند که ساختار فیلم‌های ژانر موسوم به درام دادگاهی (Courtroom Drama) را تشکیل می‌دهند. محور اصلی پیرنگ و روایات فیلم‌های منسوب به این ژانر، دستگاه قضایی و مسئله عدالت است. قهرمان بسیاری از فیلم‌های ژانر دادگاهی سعی می‌کند از قوانین بشریبیشتر بخوانید
حمید باقری: «اولین سنگ را کسی بزند که هیچ گناهی نکرده باشد.» (انجیل یوحنا-باب هشتم) «کاش می‌شد گاو‌باز را خسته کرد/ و مرگ را اندکی عقب انداخت.» (فیلیپ ژاکوته)   «دوازده مرد خشمگین» اثر سیدنی لومت۱ در سال ۱۹۵۷ اکران شده و از جمله فیلم‌های معروف و به اصطلاح کالت تاریخ سینما به شمار می‌رود. فیلم موفق به دریافت جایزه از «بفتا» و برندۀ «خرس طلایی» از جشنواره فیلم برلین شده است. همچنین، در اسکار، در سه رشته بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه نامزد دریافت جایزه شده بود اما موفقبیشتر بخوانید
فیوژن یا همجوشی نام بخشی است که از این پس گاه‌گداری در ادبیات و سینما سرو‌کله‌اش پیدا می‌شود. این بخش نوعی آنتولوژی یا گزیده‌شناسیِ سینمایی خواهد بود که بناست در آن بر اساس پیوند هنر هفتم و هنرهای دیگر (ادبیات، موسیقی، نقاشی و…) برای آثار متعددی پرونده‌سازی شود. آنچه فرآیند فیوژن را پیش می‌برد تنها تمایلات خوره سینمامحورانه خواهد بود و بس. شانزدهمین شماره فیوژن پرونده‌ای است درباره سرگذشت دو تن از مخوف‌ترین گانگسترها که در دهه‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۰ می‌زیسته‌اند. نیازی به توضیح نیست که شخصیت‌های متناقض و پیچیدهبیشتر بخوانید
حامد عزیزیان : -«دوستانم منو بن صدا می‌زنن، غریبه‌ها می‌گن آقای سیگل و اونهایی که ازشون خوشم نمی‌آد به من می‌گن باگزی… ما  (گانگسترها) همدیگه رو می‌کشیم.»   بنجامین سیگل از سال‌های پرشور دهه ۱۹۲۰ که پای گانگسترها به سینما باز شد تا به امروز، زندگی پرماجرای آنان همواره از موضوعات بسیار وسوسه‌کننده برای نویسندگان و سینماگران بوده است. گانگسترهای مشهور از نلسون بچه‌صورت تا آل کاپون، لاکی لوچیانو، جک لگز دایموند، داچ شولتز و… همگی دارای شخصیت‌هایی متناقض بوده و در مواردی ذهنی خلاق و پیچیده داشته‌اند. پیچیدگی شخصیتبیشتر بخوانید
حمید باقری: «تنها نفرت، این شهسوار بدترین اسب‌های جهان، زمان قصه‌ها را درمی‌نوردد و به مقصد می‌رسد.» (اریش فرید) «بیلی باتگیت» فیلمی به کارگردانی «رابرت بنتون»۱ و اقتباسی از داستان بلندی به همین نام از داستان‌نویس معروف امریکایی «ای.آل. دکتروف» است.۲ فیلم در سال ۱۹۹۱ اکران شد و «نیکول کیدمن» نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جوایز گلدن‌گلاب می‌شود. قصد مقایسه رمان و فیلم و چگونگی و میزان وفاداربودن یا نبودن کارگردان و فیلمنامه‌نویس نسبت به داستان را در این نوشته نداریم و سعی می‌کنیم تنها به فیلم بهبیشتر بخوانید
حامد عزیزیان :   -«انسان هیچ است، سایه‌ای است که سایه‌های دیگر آن را به سوی خود می‌کشند.» (نقل از «در کمال خونسردی» به قلم ترومن کاپوتی)   ترومن کاپوتی نویسنده امریکایی با دستمایه قراردادن رویدادی تراژیک، یکی از مشهورترین آثار ادبی تاریخ معاصر امریکا به نام «در کمال خونسردی» را خلق کرد. این کتاب که قالبی نامتعارف داشت و مبتنی بر سندنگاری بود خیلی زود مورد استقبال قرار گرفت و از نخستین آثاری بود که ژانری جدید به نام «ژورنالیسم نو» را در ادبیات پدید آوردند. اقتباس سینمایی ازبیشتر بخوانید
فیوژن یا همجوشی نام بخشی است که از این پس گاه‌گداری در «سینما و ادبیات» سرو‌کله‌اش پیدا می‌شود. این بخش نوعی آنتولوژی یا گزیده‌شناسیِ سینمایی خواهد بود که بناست در آن بر اساس پیوند هنر هفتم و هنرهای دیگر (ادبیات، موسیقی، نقاشی و…) برای آثار متعددی پرونده‌سازی شود. آنچه فرآیند فیوژن را پیش می‌برد تنها تمایلات خوره سینمامحورانه خواهد بود و بس. پانزدهمین شماره فیوژن پرونده‌ای است درباره یکی از نویسندگان مشهور تاریخ ادبیات امریکا در قرن بیستم. ترومن کاپوتی نویسنده صاحب‌سبک و از چهره‌های نامتعارف ادبی و هنری بابیشتر بخوانید