۷۶-۶۲

جنبه‌های پرشمار سینمای نوین آرژانتین / تامارا فالیکوف

ترجمه‌: بشیر سیاح:

 

کارگردانان جوانی که اکثرشان فارغ‌التحصیل یکی از چندین مدرسه‌ی فیلم در آرژانتین بودند، در میانه‌ی دهه‌ی ۱۹۹۰ شروع به ساخت فیلم‌های کم‌بودجه و مستقل کردند، به‌طوری که در نهایت سینمای مستقل نوین آرژانتین را به‌وجود آوردند.

بخشی از این جریان به کمک‌هزینه‌های مختصری که بنیاد ملی فیلم (INCAA) در اواسط دهه‌ی ۱۹۹۰ در اختیار فیلمسازان می‌گذاشت ارتباط پیدا می‌کند. این تازه‌فارغ‌التحصیلان فیلم‌های کوتاهی ساخته بودند و تا جایی پیش رفته بودند که بودجه‌های بیشتری از طریق همکاری‌های مشترک دریافت کنند (صندوق سرمایه‌ی هربرت بالز در جشنواره‌ی روتردام و برنامه‌ی چشم‌انداز‌های جنوب شرق در سوئیس). این جریان به شبکه‌هایی از جوانانی با عقاید مشابه متکی است و نه به ساختارهای سنتی فیلمسازی (اتحادیه‌ی فیلم، انجمن‌های فیلمسازان و معدود استودیوهای فیلمسازی که هنوز وجود دارند)….

نظر‌ دهی مسدود شده است.