۷۵-۱۰۵

تعامل فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان در سینمای ایران / راویان از هم دور افتاده / ازمنظرسعیدمطلبی، مهدی فخیم‌زاده،هاتف علیمردانی،جوادطوسی

جواد طوسی: سینمای ایران از همان آغاز راه خود نگاهی مستقل و حرفه‌ای به مقوله‌ی فیلمنامه‌نویسی نداشت و فیلمسازانی چون آوانس اوگانیانس و ابراهیم مرادی و عبدالحسین سپنتا در فاصله‌ی سال‌های ۱۳۰۹ تا ۱۳۱۶ در کنار سمت اصلی خود، فیلمنامه‌نویس و تدوینگر هم بودند. پس از دوران فترت در فاصله‌ی سال‌های ۱۳۱۶ تا ۱۳۲۷، جدا از ابراهیم مرادی، افراد دیگری چون اسماعیل کوشان، پرویز خطیبی، مهدی رئیس‌فیروز، مهدی بشارتیان، معزالدیوان فکری، ساموئل خاچیکیان و… سیامک یاسمی در شماری از آثارشان فیلمنامه‌نویس و کارگردان (و بعضاً تدوینگر) بودند….

نظر‌ دهی مسدود شده است.