40_akhgar

انقلاب نيما، انقلاب ضياء‌پور – چند نكته درباره‌ي چند چهره‌ي بنيانگذار

مجيد اخگر : مقايسه‌ي شعر مدرن و نقاشي مدرن در ايران، چگونگي «تاسيس» يا پايه‌گذاري آنها، و سرنوشتي كه هر كدام در پي اين كنش تاسيس پيدا كردند، هم كاري برانگيزنده‌ است كه وعده‌ي روشنگري پاره‌اي از مسائل مربوط به هنرهاي جديد در ايران را به ما مي‌دهد و هم در عين حال ممكن است به مجموعه‌اي از حرف‌هاي كلي يا باري‌به‌هرجهت تبديل شود. در اين ميان، تفاوت رسانه‌اي اين دو فرم هنري و پيامدهاي آن در وجوه مختلف چرخه‌ي توليد و عرضه و دريافت آثار نيز در تفاوت ماهيت و سرنوشت آنها تاثيرگذار بوده است. به اين ترتيب شايد بد نباشد كه در اين فرصت كوتاه اساس كار را بر تامل بيشتر در مورد برخي از پيش‌فرض‌هاي اصلي موجود در اين زمينه بگذاريم، پيش‌فرض‌ها يا احكامي كه شايد بتوان آنها را تا حدودي برآيند ديدگاه‌هاي موجود و به اصطلاح «خرد متعارفِ» اهالي اين ميدان‌هاي هنري به شمار آورد.

نظر‌ دهی مسدود شده است.